Fair Jeanne

Fair Jeanne, een prachtige 110ft brigantijn gelanceerd in 1982.
Binnenkort meer details!
Bezoek hun officiële website voor meer informatie.

Class: Class B

Rig: Brigantine

Launched: 1982

Flag:

Length: 110Ft

Sail Area:

Home Port:

Florette

Door de jaren heen hebben we haar getrouw hersteld en haar charme behouden. Vandaag handhaven we de volledige classificatie voor Historisch zeilschip en zeiltraining. Ze is uitgerust met de nieuwste veiligheidsnormen volgens EU-richtlijnen voor historische charter- en zeilschoolschepen. Florette is geclassificeerd als een klasse A tall ship onder Sail Training International

Samenvatting van activiteiten uit het verleden en wat we vertegenwoordigen:
Ze is een echt historisch en uniek schip dat ons opmerkelijke zeevarende erfgoed vertegenwoordigt. Daarnaast werd de gerestaureerde Brigantine ook omgebouwd tot een operationeel Sail trainings- en charterschip. We zeilen actief in de Middellandse Zee, de Atlantische Oceaan en verkennen de Caraïben.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram, Twitter of YouTube.

Fryderyk Chopin

Sinds haar lancering in 1992 heeft het grote schip Fryderyk Chopin een sterke reputatie behouden voor het leveren van kwaliteitszeiltrainingsprogramma’s aan jonge mensen. Ze is gebruikt door organisaties zoals West Island College (voor hun Class Afloat-programma), de European School of Law and Administration (Polen) en nu de STS Fryderyk Chopin Foundation voor hun project ‘The Blue School’.

Ze neemt regelmatig deel aan vele internationale tall ships-evenementen, waaronder de jaarlijkse Tall Ships Races en Regatta’s die worden georganiseerd door Sail Training International.
Wist u? Fryderyk Chopin biedt een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wordt verdedigd door jeugdorganisaties, multinationale ondernemingen en zelfs marines van over de hele wereld.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook.

Class: Class A

Rig: Brig

Launched: 1992

Flag: Poland

Length: 55,5M

Sail Area: 1200M

Home Port: Szczecin, Poland

Website: https://www.fryderykchopin.pl/

ZOEK:

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK: https://www.facebook.com/3OCEANS/

INSTAGRAM:

TWITTER:

Galeón Andalucía

Een icoon van de interoceaan handel tussen Europa, Amerika en Azië

Unieke replica van de Spaanse galjoenen die gedurende drie eeuwen Azië, Amerika en Spanje met elkaar verbonden en de grootste uitwisseling van culturen, mensen en ideeën in de geschiedenis mogelijk maakten. Ze beheersten de navigatie door de oceanen van de wereld en werden het enige commerciële en culturele voertuig tussen continenten en waren verantwoordelijk voor de eerste wereldwijde globalisering.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram, Twitter of YouTube.

Class: Class A

Rig: 17th Century 3 Masted Galleon

Launched: 2010

Flag: Spain

Length: 50M

Sail Area: 962M

Home Port: Seville, Spain

Replica of: Manila Galleons

General Zaruski

Het schip is de laatste bestaande eenheid in zijn soort in Polen en een van de weinige in Europa. Houten, traditionele gaffelkets, op initiatief van generaal Mariusz Zaruski, werd in 1939 in Zweden gebouwd met het oog op de zeilopleiding en maritieme opleiding van jongeren.

Het belang van STS General Zaruski voor de Poolse zeilen is enorm, en het schip is de laatste bestaande eenheid in zijn soort in Polen en een van de weinige in Europa. Houten, traditionele gaffelkets, op initiatief van generaal Mariusz Zaruski, werd in Zweden gebouwd voor het geld afkomstig van bijdragen van leden van de Maritieme en Koloniale Liga. Het schip zou de eerste zijn van een serie van tien tweelingeenheden die de Poolse vloot van maritiem onderwijs vertegenwoordigen. Ambitieuze plannen werden onderbroken door het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. Het jacht bracht de oorlog door in Zweden. In januari 1946 werd ze naar Polen gebracht en gedurende bijna 60 jaar van haar maritieme dienst waren er duizenden jonge zeilers aan boord.

Het project ‘Gdansk redt het zeilschip’ kreeg een zeer positieve respons en sympathieke belangstelling voor sociale media. Het wordt ondersteund door onbetwistbare autoriteiten: Cpt. Krzysztof Baranowski, poolreiziger Marek Kaminski en Olympisch kampioen zeilen Mateusz Kusznierewicz.

Na herstel tot exploitatie dient STS Generaal Zaruski weer voor zeilopleiding en maritieme opleiding van jongeren. Ze is ook een belangrijk onderdeel van preventiewerk met jongeren die het risico lopen op demoralisatie en sociale uitsluiting, wat idealiter zal passen, met de traditionele hardware, die een gecoördineerde collectieve inspanning vereist. Het schip dient ook voor Europese uitwisselingsprogramma’s voor jongeren en bestendigt de nagedachtenis van de buitengewone prestaties van generaal Mariusz Zaruski.

Het reconstructieproces van STS Generaal Zaruski en de zeilactiviteit van haar kunnen op hun website worden gevolgd.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook of YouTube.

Class: Class B

Rig: Gaff Ketch

Launched: 1939

Flag: Polish

Length: 25M

Sail Area: 327M

Home Port: Gdańsk

Gloria

Gloria, een zeilschip van de Colombiaanse marine

Als officieel vlaggenschip van de Colombiaanse marine is het de taak van ARC Gloria om niet alleen cadetten op te leiden, maar ook om op te treden als ambassadeur voor haar land in elke haven die ze bezoekt. Haar reis in de afgelopen vijf decennia heeft bezoeken gebracht aan meer dan 180 havens in 70 landen, deelgenomen aan tal van evenementen, vele internationale staatshoofden verwelkomd en meer dan 4.200 cadetten getraind.

Onder haar vele bemanningsleden vind je meestal ook huisdieren, met als laatste een labrador genaamd Argos, die als enige taak heeft het welzijn van de bemanning te beschermen.

Wist u? Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Gloria om hun cadetten te laten kennismaken met een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden op het gebied van leiderschap, teamwerk en meer.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie.

Class: Class A

Rig: 3 Masted Barque

Launched: 1968

Flag: Columbia

Length: 64,7M

Sail Area: 

Home Port:

Member of Tall Ships America

Golden Vanity

Golden Vanity wordt beschouwd als de laatst overgebleven ‘Mumble Bee’, de kleinste klasse van de Brixham-trawlers.

Ondanks haar potentieel als werkboot, begon deze specifieke trawler eigenlijk haar leven (in 1908) in de handen van Arthur Briscoe, een zeekunstenaar die haar gebruikte om te helpen bij het schetsen en schilderen van de vissersvloot van Brixham op zee. Tot aan de Eerste Wereldoorlog voer Arthur regelmatig Golden Vanity (wiens naam is afgeleid van een 17e-eeuwse shanty) naar vele havens aan de overkant van de Noordzee met zijn vrienden, waaronder Erskine Childers, schrijver van de roman ‘Riddle of the Sands ‘.

Van daaruit is er weinig bekend over haar geschiedenis tot de jaren zeventig, toen ze onder het eigendom kwam van een Dartmouth-man genaamd Peter Crowther. Hij schreef haar vervolgens in voor drie edities van de vroege eenhandige transatlantische races voordat ze helaas aan de grond liep in West-Indië. Golden Vanity werd vervolgens verkocht, maar bleef in slechte staat totdat ze opnieuw aan de grond kwam, dit keer in Brixham.

Hoewel velen haar zouden hebben afgedaan als een afschrijving, besloot een groep lokale bewoners dat ze nog steeds potentieel had, waardoor ze de Golden Vanity Trust vormden die tot doel had de boot te herstellen als een Sail Training-vaartuig voor lokale kansarme jongeren. Dit kostte, zoals te verwachten was, tijd, maar er werd nog steeds vooruitgang geboekt en in 1988 was Golden Vanity weer klaar om te zeilen.

Sindsdien heeft Golden Vanity honderden jonge mensen meegenomen naar zee, terwijl ze onderweg deelnamen aan vele belangrijke evenementen en races. In 1999 trad ze toe tot de vloot van de Trinity Sailing Foundation, naast Leader en Provident. In haar jaarlijkse programma biedt ze nu alles aan, van charter tot RYA-cursussen, zeiltraining en zelfs DofE Gold Residentiële reizen zonder voorafgaande ervaring om aan boord te komen. Je zult haar ook zien bij veel belangrijke evenementen voor grote schepen in het VK.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Twitter of YouTube.

Class: Class B

Rig: Gaff Rigged Cutter

Launched: 1908

Flag: United Kingdom

Length: 53Ft

Sail Area:

Home Port: Brixham, UK

Goleta Gringo

Tall Ship Goleta Gringo, gebouwd in 1886 en gerestaureerd in 1990, is een van de oudste nog varende zeilschepen. Meer dan 130 jaar zeilen

Goleta Gringo is een ~ 120ft schoener, gebouwd onder de naam Luigi Palma door de Roncallo-scheepswerf, in Pegli (Genua, Italië), in 1886. Tegenwoordig is ze een van de oudste boten ter wereld die nog steeds reist, naast het behoud van haar originele rig. Ze is gebouwd als een windaangedreven vrachtboot en heeft op deze manier 4 decennia tussen Europa en Zuid-Amerika gevaren.
In haar eerste dagen zeilde ze tussen de Middellandse Zee en het noorden van Europa, met Carrara-marmer naar Ierland. Later vervoerde ze steenkool tussen het noorden van Europa en Zuid-Amerika. Evenzo vervoerde ze Europese immigranten naar Amerika, die de prijs betaalden voor het volume kolen dat ze bezetten. In de haven van Buenos Aires (Argentinië) werd de boot geladen met tarwe en ging terug naar Italië.
In 1933 kwam ze aan in Argentinië en ging nooit meer terug naar Europa. Daar aangekomen werd ze haar omgedoopt tot Pegli.
Ze bleef decennia lang langs de zuidkust van Zuid-Amerika zeilen, met aardappelen en uien tussen Buenos Aires (Argentinië) en Rio Grande do Sul (Brazilië), met stukgoederen naar Mar del Plata en Necochea (Argentinië) en met hout de Parana op. rivier-

In de jaren 50 (circa 1954) werd het tuigage van de schoener gedeeltelijk verminderd en werd de eerste motor ingebouwd om in de nieuwe transportbehoeften te voorzien. Later, in de jaren zeventig, werd haar tuigage volledig verwijderd en werd ze omgevormd tot een schip totdat ze uiteindelijk werd verlaten aan de oevers van de Lujan-rivier in 1974.
In de jaren negentig had de schoener Pegli het geluk herontdekt te worden door haar huidige eigenaar en kapitein, die haar volledig in zijn eentje herstelde en ongeveer 20 jaar besteedde om haar weer in zeilconditie te krijgen. Ze werd nu omgedoopt tot Gringo.

Voor haar restauratie waren ze afhankelijk van slechts enkele dossiers. Het National Marine Register (RINA) van Argentinië had de gegevens (inclusief de plannen) van de schoener weggegooid. Dus de romp en het tuigage van de schoener konden worden hersteld op basis van oude foto’s, programma’s voor digitale reconstructie en de herinneringen van een oude zeeman van de Luigi Palma. De heer Fausto Braganti, die vele jaren van zijn leven aan boord van de boot had doorgebracht, bevestigde de berekeningen van het ballast- en zeiloppervlak. Hoewel een nieuwe motor en twee generatoren zijn ingebouwd en ze ook de hulp heeft van nieuwe technologie, met haar originele schoenertuig en geklonken ijzeren romp, is Gringo in wezen nog steeds dezelfde schoener die in de 19e eeuw over de oceaan voer.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram of YouTube.

Class: Class B

Rig: Schooner

Launched: 1886

Flag: Argentina

Length: 120Ft

Sail Area: 1378Ft

Home Port:

Previous Names
Luigi Palma (1886)
Pegli (1933)

Grayhound

Het verhaal van S / V Grayhound – een replica uit 1776 Cornish Privateer Lugger!

Grayhound werd in 2012 met traditionele methoden gebouwd in Millbrook, Cornwall. Van haar Atlantische avonturen in 2014 tot haar zeilvrachtbedrijf van vandaag, heeft de bemanning van Grayhound gezinnen en jonge professionals aangemoedigd om met hen mee te zeilen, wat een koolstofarm alternatief biedt voor traditioneel vrachtvervoer. Ze maken deel uit van een zeilalliantie, TOWT, die de kracht van wind gebruikt voor koolstofarm vrachtvervoer en een bezorgdienst voor zeilende vracht biedt tussen Frankrijk, Portugal en het VK – bier, wijn, rum, whisky, thee en af ​​en toe een bank.

Ze hebben een duurzaam, innovatief en ecologisch bedrijfsmodel waarvan ze hopen dat het model zal staan ​​voor toekomstig vrachtvervoer. Ze willen beginners graag mee laten zeilen, leren uitleggen en betrekken bij hoe ze werken en zeilen op hun schip. Ze bieden kanaalzeilen en oceaanpassages voor de avontuurlijken. Voor degenen die tot 10 dagen op zee willen in een wachtsysteem. Grayhound vaart met vijf professionele bemanningsleden: schipper, kok, 2 wachtleiders en een matroos. Als gastbemanning werk je hard met de professionele bemanning om te zeilen en te navigeren.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram, Twitter of YouTube.

Class: Class B

Rig: Lug Rig

Launched: 2012

Flag: British

Length: 20M

Sail Area: 4000Ft

Home Port: Douarnenez

Replica of: Grayhound 3 masted Cornish Privateer 1776

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE