Creoula
NTM Creoula, een zeilschip van de Portugese marine
Oorspronkelijk gebouwd voor en gebruikt als kabeljauwvissersvaartuig tussen 1937 en 1973, werd het tall ship NTM Creoula vervolgens gekozen om vanaf 1979 te dienen als zeilopleidingsschip voor Marinha Portuguesa (de Portugese marine) omdat het nog steeds in uitstekende staat was op de tijd. Ze wordt ook beschikbaar gesteld voor andere organisaties om te gebruiken voor zeiltraining.
Creoula werd gebouwd in Lissabon (in een recordtijd van 62 dagen) naast haar zusterschip, Santa Maria Manuela.
Wist u? Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Creoula om hun cadetten bloot te stellen aan een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden op het gebied van leiderschap, teamwerk en meer.
Bezoek hun officiële website voor meer informatie.
Class: Class A
Rig: 4 Masted Gaff-Rigged Schooner
Launched: 1937
Flag: Portugal
Length:
Sail Area:
Home Port: Lisbon, Portugal
Website: https://creoula.marinha.pt/pt
ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=creoula+tallship
EIGEN YOUTUBE KANAAL:
FACEBOOK:
INSTAGRAM:
TWITTER:
Cuauhtémoc
Cuauhtémoc, een groot zeilschip dat wordt geëxploiteerd door de Mexicaanse marine.
Het lange schip ARM Cuauhtémoc is een zeilopleidingsschip dat door de Mexicaanse marine wordt gebruikt om de zeemanschap van hun cadetten te ontwikkelen. Ze treedt ook op als ambassadeur voor Mexico in alle havens die ze bezoekt, met regelmatig optredens op vele internationale tall ships-evenementen over de hele wereld.
Wist u? Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Cuauhtémoc om hun cadetten bloot te stellen aan een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden in leiderschap, teamwerk en meer.
We hebben nog geen officiële website gevonden voor dit tallship, maar zullen hier een link publiceren zodra deze beschikbaar is.
Class: Class A
Rig: 3 Masted Barque
Launched: 1982
Flag: Mexico
Length: 90,5
Sail Area: 2368M
Home Port: Acapulco, Mexico
Member of Tall Ships America
Website:
ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=Cuauht%C3%A9moc+tallship
EIGEN YOUTUBE KANAAL:
FACEBOOK:
INSTAGRAM:
TWITTER:
Dar Młodzieży
Oorspronkelijk gebouwd voor de koopvaardijvloot van de voormalige Sovjet-Unie, wordt Dar Młodzieży (“De gave van de jeugd”) nu door de Gdynia Maritieme Universiteit (Polen) geëxploiteerd als een schoolschip voor toekomstige koopvaardijofficieren. Sinds haar lancering meer dan 30 jaar geleden heeft ze regelmatig deelgenomen aan tal van internationale tall ships-evenementen, waaronder de jaarlijkse Tall Ships Races die worden georganiseerd door Sail Training International.
Dit schip was een prototype, gebouwd vóór haar 5 zussen (Mir, Druzhba, Pallada, Khersones en Nadezhda), die elk enigszins verschillen in ontwerp.
Wist u? Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Dar Młodzieży om hun cadetten bloot te stellen aan een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden op het gebied van leiderschap, teamwerk en meer.
Bezoek hun officiële website voor meer informatie.
Class: Class A
Rig: Full-Rigged Schip
Launched: 1981
Flag: Poland
Length:
Sail Area:
Home Port: Gdynia, Poland
Member of Tall Ships America
Website: https://umg.edu.pl/
ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=darmlodziezy+ship+
EIGEN YOUTUBE KANAAL:
FACEBOOK:
INSTAGRAM:
TWITTER:
Druzhba
Gebouwd in 1987 in een reeks zeilopleidingsschepen in Gdansk, haar zussen zijn de “Mir” (1987), de “Pallada” (1988), de “Khersones” (1988) en de “Nadezhda” (1989), kleiner maar vergelijkbaar. is het Poolse “Dar Mlodziezy” (1981).
Zeil opleidingsschip van de Odessa National Marine University
– 1996/97 burgemeester verbouwing van het schip, behalve zeiltraining wordt ze tegenwoordig ook gebruikt voor toeristische activiteiten. vaart in de zomer langs de Griekse of Turkse kust in de Middellandse Zee,
in de Rode Zee in de winter.
– sinds 2002 vanwege economische redenen in Odessa.
We hebben nog geen officiële website gevonden voor dit tallship, maar zullen hier een link publiceren zodra deze beschikbaar is.
Class: Class A
Rig: Full Rigged
Launched: 1987
Flag: Ukraine
Length: 108.6M
Sail Area: 2936M
Home Port: Odessa
Website:
ZOEK:
EIGEN YOUTUBE KANAAL:
FACEBOOK:
INSTAGRAM:
TWITTER:
Eagle
Dit prachtige grote schip werd in 1936 te water gelaten als zeilopleidingsschip (genaamd Horst Wessel) voor de Duitse marine. Het werd na de Tweede Wereldoorlog door de Verenigde Staten meegenomen als reparatie en in 1946 opnieuw in gebruik genomen als Coast Guard Cutter Eagle. sindsdien als opleidingsschip voor toekomstige officieren van de Amerikaanse kustwacht.
De ervaring van het trainen aan boord van een groot schip als Eagle kan veel hogere resultaten opleveren bij de ontwikkeling van kerncompetenties zoals teamwerk en leiderschap dan anders zou worden opgedaan aan boord van modernere, computergestuurde schepen, waardoor het een absoluut ideale omgeving is voor het ontwikkelen van cadetten terwijl ook optreden als een drijvend klaslokaal voor alle andere aspecten van hun training.
Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook.
Class: Class A
Rig: Three-Masted Barque
Launched: 1936
Flag: United States
Length: 295Ft
Sail Area: 22227Ft
Home Port: New London, Connecticut
Previous Names:
Horst Wessel (1936-1945)
Website: https://www.uscga.edu/eagle/
ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=tall+ship+eagle
EIGEN YOUTUBE KANAAL:
FACEBOOK: https://www.facebook.com/CoastGuardCutterEagle/
INSTAGRAM:
TWITTER:
Earl of Pembroke
Earl of Pembroke, een klasse A groot schip dat beschikbaar is voor alle soorten zakelijke en particuliere klanten. Van het filmen tot festivals tot passagiers en stagiaires, ze kan voor bijna alles zorgen.
Earl of Pembroke is een authentiek houten zeilschip opgetuigd als driemaster bark. Ze werd in 1945 gebouwd in Pukavik in Zweden, ze begon haar leven als houthandelaar op de Oostzee.
Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram of Twitter.
Class: Class A
Rig: 3 Masted Barque
Launched: 1945
Flag: United Kingdom
Length: 44M
Sail Area: 689M
Home Port: London, England
Replica of: “Endeavour”
Member of Scarlet Sails LTD
Previous Names:
“Orion”(1945)
“Tullan”(1949)
Website: http://www.earlofpembroke.com/
ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=earl+of+pembroke+ship
EIGEN YOUTUBE KANAAL:
FACEBOOK: https://www.facebook.com/theearlofpembroke/
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/square_rigger/
TWITTER: https://twitter.com/Square_Rigger
Endeavour
HMB Endeavour (1993) is een prachtig getrouwe replica van het gelijknamige schip waarmee Captain Cook voer tijdens zijn wereldreis van 1768-71.
Bezoekers worden aangemoedigd om aan boord te stappen en te ervaren hoe het leven zou zijn geweest voor Cook en zijn bemanning, en om te horen welke impact zijn reis had op de volkeren die ze tegenkwamen tijdens het in kaart brengen van Nieuw-Zeeland en Australië.
Bezoek hun officiële website voor meer informatie.
Class: Class A
Rig: Bark
Launched: 1993
Flag: Australia
Length: 143Ft
Sail Area:
Home Port:
Replica of: HMB Endeavour (1764)
Website: https://www.sea.museum/whats-on/vessels/hmb-endeavour
ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=tallship+endeavour
EIGEN YOUTUBE KANAAL:
FACEBOOK:
INSTAGRAM:
TWITTER:
Esmeralda
Esmeralda, een zeilschip dat wordt geëxploiteerd door de Chileense marine
Oorspronkelijk bedoeld om een zeilopleidingsschip van de Spaanse marine te worden, kwam de bouw van Esmeralda (die begon in 1946) een jaar later tot stilstand toen de scheepswerf in Cadiz te lijden had onder aanzienlijke explosies, die het schip daarbij beschadigden. In 1951, toen het schip nog onvolledig was, werd het officieel aan Chili overgedragen als onderdeel van de schuldaflossing voor hulp die Chili tijdens de Spaanse Burgeroorlog had verstrekt. De bouw van het schip werd vervolgens voortgezet. Ze werd in 1953 gelanceerd en in 1954 officieel aan de Chileense regering geleverd.
Sinds haar lancering heeft ze geopereerd als zeilopleidingsschip van de Chileense marine en als ambassadeur voor de natie over de hele wereld bij vele belangrijke tall ships-evenementen zoals Operation Sail (1964, 1976 en 1986), Osaka World Sail in 1983 en talloze edities van The Cutty Sark Tall Ships Races.
Misschien nog controversiëler is dat Esmeralda tussen 1973 en 1980 door het regime van Augusto Pinochet als ‘martelschip’ werd gebruikt, een feit dat tijdens vele internationale havenbezoeken regelmatig protesten op het schip heeft getrokken.
Wist u? Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Esmeralda om hun cadetten bloot te stellen aan een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden op het gebied van leiderschap, teamwerk en meer.
Bezoek hun officiële website voor meer informatie.
Class: Class A
Rig: 4 Masted Barquentine
Launched: 1946
Flag: Chili
Length:
Sail Area:
Home Port:
Member of Tall Ships America
Website: https://www.esmeralda.cl/
ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=tall+ship+esmeralda
EIGEN YOUTUBE KANAAL:
FACEBOOK:
INSTAGRAM:
TWITTER:
Excelsior
Excelsior – LT472 – Lowestofts meest authentiek gerestaureerde Smack uit 1921, biedt zeiltraining voor iedereen sinds 1989
EXCELSIOR en haar bemanning bieden levensveranderende zeilervaringen voor jonge en kansarme mensen, scholen en jeugdgroepen. Ze kan ook fantastische kansen bieden aan volwassen bedrijfsgroepen, individuen en gezinnen, allemaal met behoud en onderhoud van een van de meest historische schepen van het VK.
Gebouwd in 1921, voor het vissen op de Noordzee in de diepten van de winter onder zeil alleen, een van een vloot van 341 uit Lowestoft. In 1935 werd ze doorverkocht naar Noorwegen, waar ze onder de naam Svinør werd omgebouwd tot een motorcoaster die vracht langs de Noorse kust vervoerde. In 1971 werd ze gevonden door de vice-president van de Trust, John Wylson, die haar naar huis terugbracht en het lange proces van haar herstel begon. In 1989 was ze klaar voor de zee en, in opdracht van HKH The Princess Royal in juni, om opnieuw onder zeil te slepen, nu met ruimte voor nog eens 12 trainees en haar 5 bemanningsleden. Haar eerste reis was naar Noorwegen om deel te nemen aan de Tall Ships-race van 1989. Deze eerste van vele die volgen.
Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram, Twitter of YouTube.
Class: Class B
Rig: Traditional Gaff Rigged Ketch
Launched: 1921
Flag: British
Length: 23,2M
Sail Area: 3400Ft
Home Port: Lowesoft
Member of The Excelsior Trust
Previous Names:
Svinør (1935 – 1972)
Website: http://www.theexcelsiortrust.co.uk/
ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=tall+ship+EXCELSIOR
EIGEN YOUTUBE KANAAL: https://www.youtube.com/channel/UCnXcB0_S21OjIUT6pSxXssQ
FACEBOOK: https://www.facebook.com/ExcelsiorLT472/
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/the_excelsior_trust/
TWITTER: https://twitter.com/ExcelsiorLT472