JVTCENTER | welkom op onze website!

Advertisement

Guayas

Guayas is een drijvende ambassadeur voor Ecuador in elke haven die ze wereldwijd bezoekt, terwijl ze cadetten van de Ecuadoriaanse marine traint tijdens haar tijd op zee. Guayas, gelanceerd in 1976, is een zusterschip van ‘Gloria’ (Colombia, 1968), ‘Simón Bolívar’ (Venezuela, 1979) en ‘Cuauhtémoc’ (Mexico, 1982).

We hebben nog geen officiële website gevonden voor dit tallship, maar zullen hier een link publiceren zodra deze beschikbaar is.

Class: Class A

Rig: Barque

Launched: 1977

Flag: Ecuador

Length: 257Ft

Sail Area: 15200Ft

Home Port: Guayaquil, Ecuador

Website:

ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=tall+ship+guayas

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK:

INSTAGRAM:

TWITTER:

Hawaiian Chieftain

Met een ontwerp dat werd beïnvloed door vroege koloniale passagiers- en kustpakketdienstvaartuigen die handel dreef tussen Atantische kuststeden, werd de Hawaiian Chieftain in 1988 gelanceerd met als enig doel vracht tussen de eilanden van Hawaï te verhandelen. Haar ontwerp zou haar in staat stellen om goed te zeilen en veel havens binnen te varen vanwege een geringe diepgang. Ze is een gaffelgetuigde topzeilkat met een totale lengte van 109 ‘9 “en een totaal zeiloppervlak van 4200 vierkante voet.

Ze zou in de loop der jaren een aantal keren van eigenaar wisselen voordat ze uiteindelijk in oktober 2005 werd gekocht door Grays Harbor Historical Seaport Authority (GHHSA). een ander schip dat eigendom is van GHHSA) een aantal keren sinds hun eerste ontmoeting in San Fransisco Bay in 1993.Haar doel onder het eigendom van Grays Harbor Historical Seaport Authority is “het promoten en behouden van maritieme geschiedenis en tradities” door praktische zeiltraining en educatieve mogelijkheden te bieden voor zowel volwassenen als kinderen.

De Hawaiian Chieftain stelt zich elk jaar open voor het publiek tijdens vele havenbezoeken en biedt niet alleen doorgangsreizen aan voor diegenen die echt de handen in elkaar willen slaan, maar is ook beschikbaar voor charter, privé-evenementen en filmopnames.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook of Twitter.

Class: Class B

Rig: Gaff-rigged Topsail Ketch

Launched: 1988

Flag: USA

Length: 31M

Sail Area: 4100Ft

Home Port: 

Hawila

Hawila is een Noors, 32 meter lang houten tweemastschip, gebouwd in 1935. Ze is opgetuigd als een gaffelgetuigde galeas, met een bezaanmast die bijna even hoog is als de hoofdmast. Het schip is oorspronkelijk gebouwd om ijs van de Noorse fjorden naar de Zweedse vissers aan de kust van Göteborg te vervoeren. Na een lang en avontuurlijk verhaal bleef het schip in verval in de haven van Kopenhagen. Het Zweedse staatsmuseum gaf Hawila in 2002 de status van cultuurhistorisch waardeschip. In 2014 werd Hawila gevonden door een groep vrienden en werd het schip gedoneerd aan de nieuw opgerichte non-profitorganisatie Hawila Project en na door de gemeenschap geleide herstelbetalingen. het begon weer te zeilen in 2017.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram of Twitter.

Class: Class B

Rig: Gaff Rigged Galeas

Launched: 1935

Flag: United Kingdom

Length: 32M

Sail Area: 400M

Home Port: Kastrup, Copenhagen

Member of Hawila Project

Helen Mary R

Ons leidende principe is eenvoudig: ‘Gebruik zeiltraining om levens te inspireren en te veranderen’. Het is dit principe dat ons helpt om rijke, innovatieve en unieke avontuurlijke zeilreizen te maken. Onze reizen staan ​​open voor jonge mensen van 14-19 jaar die vanuit Plymouth, VK aan boord van Helen Mary R.

Helen Mary R is een Bowman 57 ketch, formeel van de Rona Trust. Ze is romp nummer 8 van de slechts 14 Bowman 57’s die ooit zijn gebouwd en de enige variant voor zeiltraining. Ontworpen door Holman & Pye is het een snel modern getuigd schip. Ze is in 1986 te water gelaten en heeft altijd al zeilen gegeven aan jonge mensen.

Aan boord houdt u zich bezig met alle aspecten van het zeilen, van het hijsen en reven van de zeilen, tot helmen en navigeren en bent u verantwoordelijk voor de huishoudelijke taken!
“90% van de jonge mensen die deelnemen, leert iets over zichzelf wat een positieve verandering in hun leven zal brengen; sommigen zullen zelfs diepgaande ontdekkingen doen die hun leven veranderen.”
Deelnemen aan een avontuurlijke zeilreis aan boord verbreedt je horizon en geeft je de kracht om alles te doen waar je zin in hebt!

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram, Twitter of YouTube.

Class: Class D

Rig: Bermudian Ketch

Launched: 1986

Flag: United Kingdom

Length:

Sail Area:

Home Port: Plymouth

Hermione

Hermione, een replica van haar gelijknamige 12-ponder concorde-fregat van de Franse marine.

De originele Hermione werd gelanceerd in april 1779. Ze is vooral bekend omdat ze generaal Lafayette van Rochefort (Frankrijk) naar Boston (VS) had gebracht in 1780 om het geheime nieuws te brengen dat hij 5.500 Franse troepen en 5 fregatten had beveiligd om George Washington te ondersteunen in de strijd tegen de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog.

Het project om een ​​replica te bouwen werd voor het eerst bedacht in 1992 en hoewel het origineel in iets meer dan 1 jaar werd gebouwd, duurde het 15 jaar om de replica te bouwen, nadat het in 1997 werd neergelegd en in 2012 werd gelanceerd. Hoewel de bouw zo dicht mogelijk bij de originele plannen mogelijk (van haar zusterschip HMS Concorde, voorheen Le Concorde), veiligheid en andere redenen betekenden dat bepaalde elementen werden gewijzigd. Voorbeelden zijn het gebruik van bouten in plaats van pennen in de planken (om beweging tijdens de lange bouwperiode te voorkomen) en de introductie van een motor en elektrische generatoren.

In 2015 herschiep Hermelien de beroemde reis van haar naamgenoot door een reis van vier maanden te maken, de Atlantische Oceaan over te steken naar Noord-Amerika en een aantal havens aan de oostkust te bezoeken die een belangrijke rol speelden in de Amerikaanse Revolutie.

In 2018 werkte L’Hermione samen met de Internationale Organisatie van La Francophonie (OIF) als onderdeel van het OIF Libres Ensemble-programma. L’Hermione zal tot 100 jonge mensen uit Franstalige landen aan boord verwelkomen voor een kans om als vrijwilliger te zeilen, de gedeelde ervaring onder jonge Franstaligen promoten en hen inspireren om een ​​grotere rol te spelen in hun eigen persoonlijke ontwikkeling.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram, Twitter of YouTube.

Class: Class A

Rig: Full Rigged Ship

Launched: 2012

Flag: France

Length: 66M

Sail Area: 

Home Port: Rochefort, France

Replica of: Hermione (1779)

Iris

Doe mee met de opwinding van zeilen op Tall Ship Iris

De Iris is een oer-Hollandse haringlogger. Ze is in 1916 in Nederland gebouwd.
Met haar totale lengte van 36,00 meter (118 ft), breedte van 6,7 meter (22 ft) en diepgang van 2,8 meter (9 ft) combineert ze uitstekende zeileigenschappen met een hoog niveau van comfort.

Bezoek hun officiële website en voor  Facebook voor meer informatie.

Class: Class A

Rig: Herring-Lugger

Launched: 1916

Flag: Dutch

Length: 118Ft

Sail Area:

Home Port:

Website: https://www.iris-sailing.com/

ZOEK:

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK: https://www.facebook.com/tallshipiris

INSTAGRAM:

TWITTER:

J.R. Tolkien

Een luxe ’topzeilschoener’ van 40 meter verwacht u!

Wanneer u voor het eerst aankomt op de „J.R. Tolkien “je hebt het gevoel dat je naar huis komt. Onze gasten wachten op een ruime en comfortabele salon. Daar heb je genoeg ruimte voor feestelijke recepties, diners, geweldige feesten of gewoon om te relaxen met een kopje koffie.
De sfeer verleidt de bezoeker met warme, harmonieuze kleuren aangevuld met houten lambrisering. De salon integreert een stijlvolle bar, zelfs met een piano.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie.

Class: Class A

Rig: Top Sail Schooner

Launched: 1965

Flag:

Length: 42M

Sail Area:

Home Port:

Website: https://www.restchart.com/

ZOEK:

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK:

INSTAGRAM:

TWITTER:

James Craig

SV James Craig, een prachtige bark met 3 masten van meer dan 140 jaar oud

Barque James Craig is terecht beroemd over de hele wereld. Ze is Sydney’s enige 19e-eeuwse vierkante rigger (of Tall Ship) en haar ongelooflijke herstel tot volledige zeilconditie werd in 2003 erkend door de toekenning van hun prestigieuze Maritime Medal door de World Ship Trust. Haar restauratie kostte bijna $ 30 miljoen en duurde bijna 40 jaar nadat ze was gered uit Recherche Bay in het verre zuiden van Tasmanië.

James Craig is eigendom van de Sydney Heritage Fleet, een gemeenschapsgerichte non-profitorganisatie die zich inzet voor het behoud van het maritieme erfgoed van Australië. De vloot exploiteert wat wordt beschouwd als de grootste vloot van operationele erfgoedschepen en -boten waar ook ter wereld.

Wist u?

James Craig is bijna elke dag van het jaar open voor bezoekers, wanneer hij langszij op haar ligplaats in Pyrmont, Sydney
James Craig maakt normaal gesproken twee dagtochten per maand en neemt passagiers mee buiten Sydney Heads voor een fantastisch zeilavontuur, meestal met 12-15 zeilen.
James Craig verwelkomt passagiers en passagiersteam op oceaanpassages, ook naar Hobart, Tasmanië
Ze is ook beschikbaar voor privécharter en functies!

Bezoek hun website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook.

Class: Class A

Rig: 3 Masted Barque

Launched: 1874

Flag: Australia

Length:

Sail Area:

Home Port: Sydney

Previous Names: 
Clan Macleod (1874)
James Craig (1905)

Jantje

De ‘Jantje’ kwam op 17 April 1930 als viskotter in de vaart.
Het was het eerste stalen schip van een Texelse visser, die in 1917 met zijn gezin naar Den Helder verhuisde. In 1930 liet hij de latere Jantje bij een werf in Monnickendam bouwen. Het schip werd “De Twee Gebroeders” gedoopt, naar de twee zonen van de schipper. Het had bij de bouw ongeveer dezelfde afmetingen als de Jantje voor de verlenging in 2019 (16,45m bij 5,90m); en ook masten, al waren die veel lager dan de huidige. Met de bordentrawl visten vader, zoon en een knecht op schol, tong en kabeljauw. Men had in die tijd nog niet veel vertrouwen in de dieselmotor, en er kon met de kotter nog gezeild worden. Na acht jaar vissen werd in 1938 de ABC motor van 75/90 PK vervangen door een Industrie Dieselmotor van 120 PK (4 takt 3 cilinder), en werd het zeiltuig verwijderd.

In Februari 1940 komt “De Twee Gebroeders” in anderhalf meter dik kruiend pakijs terecht, waardoor ter hoogte van Callantsoog de schroef breekt en het schip stuurloos meegevoerd dreigt te worden de mijnenvelden in. Een sleepboot uit Nieuwendiep brengt het schip weer naar Den Helder.
Tijdens de Engelse bombardementen van Den Helder in Juni 1940 wordt “De Twee Gebroeders” in de binnenwateren van Wieringen in veiligheid gebracht. Een krap jaar later, op 13 februari 1941 neemt de Duitse Wehrmacht het schip alsnog in beslag. In de oorlogsjaren daarna heeft het schip vermoedelijk tot de “Rheinflotille” behoord, en werd het ingezet ter bescherming van de Zeeuwse Kust van Domburg tot Oostende.

Zodra de oorlog voorbij is, gaat de oudste zoon via de Afsluitdijk te voet naar Duitsland, op zoek naar zijn schip. Volgens de overgeleverde verhalen vindt hij het schip in Emden terug, met gaten in de romp en een mitrailleur op het dek. Op 10 november 1945 begint de renovatie op een werf in Haarlem. De gaten in het casco worden dicht geklonken, en het schip krijgt uit de Rijkswerf van Den Helder twee masten toegewezen; afkomstig van een Duitse logger. Op 18 mei 1946 is het schip weer klaar voor de visserij en krijgt de nieuwe naam “Ennie en Appie”.

Tot 1952 behoort de kotter tot de Helderse visserijvloot. In de winter vist het op haring, met een net tussen twee kotters in, de zogeheten spanvisserij. Daarna krijgt het verschillende eigenaren, uit Urk, Katwijk en IJmuiden. De IJM17 haalt de kranten wanneer het op 21 Maart 1971 bij Zandvoort op de kust vastloopt, nadat de motor afslaat in een poging om een ander gestrand schip los te trekken.

In 1976 kopen Harry en Marian Müter het schip. Zij hebben het al jaren op het oog en willen het tot zeilschip ombouwen. Na jaren van klussen, maakt de zeilschoenerbrik Jantje in 1986 haar eerste dagtochten; om een jaar later voor het eerst naar de Kanaaleilanden te zeilen.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook of Instagram.

Class: Class A

Rig: Schooner Brig

Launched: 1930

Flag: Dutch

Length:

Sail Area:

Home Port:

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE