JVTCENTER | welkom op onze website!

Advertisement

Lord Nelson

Lord Nelson, gelanceerd in 1986, was het eerste grote schip ter wereld dat werd ontworpen en gebouwd om mensen van alle fysieke capaciteiten in staat te stellen op gelijke voet naast elkaar te varen. Ze biedt alles, van inleidende dagzeilen tot reizen van twee weken en zelfs lange oceaanpassages het hele jaar door. In 2012-2014 ondernam Lord Nelson haar meest ambitieuze avontuur met gehandicapte en valide bemanningen, een omvaart van de wereld.

De missie van Lord Nelson was zo succesvol dat de JST vervolgens in 2000 hun tweede schip SV Tenacious lanceerde en samen hebben deze werkelijk unieke tall ships nu meer dan 5500 rolstoelgebruikers, 1800 blinden, 540 geamputeerden, 1600 mensen met hersenverlamming en 1250 met gehoorproblemen overgenomen. naar zee voor wat alleen kan worden omschreven als levensveranderende avonturen.

Behalve dat ze regelmatig te zien was op de jaarlijkse Tall Ships Races en Regatta’s die door Sail Training International worden georganiseerd, werd de missie van Lord Nelson onlangs buiten Europa gebracht toen ze in 2012 aan een inaugurele tweejarige omvaart begon.

Wist u? Lord Nelson biedt een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wordt gesteund door jeugdorganisaties, multinationale ondernemingen en zelfs marines van over de hele wereld. Voor mensen van 16-25 jaar maakt dit deel uit van het ‘Youth Leadership at Sea’-programma dat aan boord wordt uitgevoerd.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram, Twitter of YouTube.

Class: Class A

Rig: 3 Masted Barque

Launched: 1986

Flag: United Kingdom

Length: 55M

Sail Area: 1024M

Home Port: Southampton, UK

Member of ASTO (UK Sail Training)
Member of Jubilee Sailing Trust

Maybe

Het grote schip MAYBE biedt een breed scala aan mogelijkheden voor kinderen van 9 tot 25 jaar en ouder, van een intern jeugdontwikkelingsprogramma tot Duke of Edinburgh Award-activiteiten en RYA-kwalificaties. Ze biedt ook praktische mogelijkheden voor zakelijke evenementen en neemt regelmatig deel aan de jaarlijkse Tall Ships Races-races en -regatta’s die worden georganiseerd door Sail Training International.

De kleinere omvang van haar bemanning (4 vaste, 14 stagiaires / passagiers) zorgt voor een meer ondersteunende, familiaire sfeer aan boord.
MAYBE biedt een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wordt gesteund door jongerenorganisaties, multinationale ondernemingen en zelfs marines van over de hele wereld.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook , Instagram , Twitter of You Tube.

Class: Class B

Rig: Gaff Rigged Ketch

Launched: 1929

Flag: United Kingdom

Length: 24M

Sail Area: 

Home Port:

Member of ASTO (UK Sail Training)
Member of Maybe Sailing

Mir

De geschiedenis van dit driemaster zeilschip begon in 1987 in Polen op de legendarische Poolse scheepswerf Stocznia Gdanska.
Het fregat was het op een na grootste schip van de schepen van hetzelfde type, gebouwd tussen 1982 en 1992 op basis van het ontwerp van de beroemde ingenieur Sigmund Khoren, die afstudeerde aan het Leningrad Ship Building Institute.
Sinds 1987 is fregat Mir geregistreerd in de haven van Leningrad. Gedurende bijna 30 jaar heeft het zeilschip triomfoverwinningen behaald in zeilopleidingsschipregatta’s.
In de Grand Regatta Columbus-500 in 1992, gewijd aan de ontdekking van Amerika door Christoffel Columbus in 1492, kwam Mir als absolute winnaar uit de bus. Zijne Majesteit de koning van Spanje Juan Carlos I kende een van de prijzen toe aan de bemanning.
In 1998 kreeg het zeilschip de officiële status “Ambassadeur van Sint-Petersburg”.
De nieuwste prestatie van STS Mir is de triomf in de Tall Ships Race 2018.
STS Mir is het snelste zeilschip ter wereld. De officieel geregistreerde maximumsnelheid onder canvas is 21 knopen (38,9 km / h). In 2010 vestigde het schip een gemiddeld snelheidsrecord – 11,3 knopen.

Bezoek hun website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op YouTube.

Class: Class A

Rig: Full Rigged Ship

Launched: 1887

Flag: Russian Federation

Length: 108,60M

Sail Area:

Home Port: Saint Petersburg

Mircea

De naam van dit zeilopleidingsschip is afkomstig van een middeleeuwse heerser van haar vaderland, bekend als Mircea The Elder. Tijdens zijn bewind (1382 – 1418) kreeg Walachije zijn meest brede oppervlakte die het land toegang gaf tot de Zwarte Zee.

Het unanieme credo van de bemanning en de cadetten die tegenwoordig de zeilgeheimen leren kennen is: “Ik dien de marine, ik dien mijn land!”. Weg van het land en hun dierbaren, vinden ze allemaal aan boord van Mircea één geweldige familie die samen voor goed en kwaad samenwerkt, solidair en met diepe gehechtheid. Samen met de Roemeense militaire studenten heeft NS Mircea buitenlandse cadetten aan boord uit Bulgarije, Albanië, Oekraïne, China, Frankrijk, Portugal, Turkije en Polen.

NS. Mircea is gebouwd naar de gewijzigde plannen van het Duitse zeilschip Gorch Foch. Momenteel zijn er wereldwijd nog maar vier schepen van dit type: Eagle (VS), Gorch Foch I & Gorch Foch II (Duitsland) en Sagres (Portugal).

We hebben nog geen officiële website gevonden voor dit tallship, maar zullen hier een link publiceren zodra deze beschikbaar is.

Class: Class A

Rig: Three Masted Barque

Launched: 1939

Flag: Romania

Length: 81,18M

Sail Area: 1750M

Home Port: 

Website:

ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=tall+ship+mircea

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK:

INSTAGRAM:

TWITTER:

Nao Santa Maria

NSM Nao Santa María is een vierkant zeil van klasse A van 7,96 m, gelanceerd in 2018.
Replica van het schip dat werd aangevoerd door Columbus

De Nao Santa María is een van de kenmerken van Huelva en zijn roeping als akelei. Het suggereert en roept de schepen en zeelieden van de regio, de traditie van de zeevarende en de meest universele geschiedenis op. Over de hele wereld wordt het erkend als een symbool van deze geschiedenis van ontmoetingen en wederzijds bewustzijn, die de provincie Huelva nu viert op haar 525e verjaardag.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram of Twitter.

Class: Class A

Rig: Square sail vessel

Launched: 2018

Flag: Spain

Length: 7,96M

Sail Area: 300M

Home Port: Puerto Sherry

Replica of: Nao Santa Maria

Sedov

Sedov, een zeilschip, geëxploiteerd door de Technische Staatsuniversiteit van Moermansk

Sedov, die in 1921 in Kiel werd gelanceerd (als Magdalene Vinnen II), was van oorsprong een Duits vrachtschip, met haar eerste reis (na het verlaten van Bremen) waarbij ze kolen in slechts 30 dagen van Cardiff naar Buenos Aires vervoerde. In haar tijd vervoerde ze ook hout, tarwe en pyriet uit onder meer Finland, Australië en Italië.

In 1936 werd ze verkocht en omgedoopt tot Kommodore Johnsen, met een conversie waardoor ze ruimte kreeg voor ongeveer 60 leerling-officieren terwijl ze nog steeds in staat was om vracht te vervoeren. In 1945 werd ze vervolgens overgedragen aan de Sovjet-Unie als een oorlogsherstel en omgedoopt tot Sedov (naar de poolreiziger Georgy Sedov) voordat ze in 1952 als Sail Training-schip voor de Sovjet-marine in dienst trad.

Van 1957 tot 1966 werd Sedov gebruikt als oceanografisch onderzoeksschip en als opleidingsschip voor cadetten van de Sovjet-marine. In de jaren 70 werd ze vervolgens door het Ministerie van Visserij gebruikt als een zeilopleidingsschip voordat ze werd gerenoveerd. Na de renovatie kwam ze vervolgens in eigendom van de Moermansk Naval School (1981) en werd ze tot op de dag van vandaag gebruikt als zeilopleidingsschip voor cadetten van een aantal Russische Marine Academies.

Wist u? Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Sedov om hun cadetten bloot te stellen aan een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden op het gebied van leiderschap, teamwerk en meer.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie.

Class: Class A

Rig: Four Masted Barque

Launched: 1921

Flag: Russia

Length: 

Sail Area:

Home Port: Murmansk, Russia

Previous Names
Magdalene Vinnen II (1921) Kommodore
Johnsen (1936) Sedov (1948)

Website: http://www.sts-sedov.info/

ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=tall+ship+sedov

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK:

INSTAGRAM:

TWITTER:

Shabab Oman II

De drie masten van de Shabab Oman II, waarvan de hoogste 52 meter hoog is, dragen zestien vierkante zeilen en tien driehoekige zeilen in de boeg (het voorste deel van het schip) en tussen de drie masten. Het spankerzeil bevindt zich in het achterdek (het achterste gedeelte van het schip). In totaal zijn er 34 zeilen, die een totale oppervlakte van 2.630 vierkante meter beslaan en waarmee het schip een vaarsnelheid tot 18 knopen kan halen. Het nieuwe schip heeft een kenmerkende V-vormige romp, vergelijkbaar met andere klippers van wereldklasse.

Shabab Oman II is 86 meter lang met een breedte (breedte op het breedste punt) van 11,1 meter en een maximale kieldiepte onder de waterlijn van 5,4 meter. Het verblijf is verdeeld over drie dekken en biedt plaats aan 54 bemanningsleden en 36 stagiaires. Het schip heeft ook speciale aparte accommodatie voor vrouwelijke stagiaires en voor vier VIP’s.
RNOV Shabab Oman II is gebouwd door Damen Shipyards, waarvan het hoofdkantoor in Nederland is gevestigd. De eerste bouwfase vond echter plaats in Damen Shipyards, Galati, gelegen in Roemenië aan de zuidelijke Donau.
De bouw begon begin 2013 na een fase van ontwerp en engineering van zes maanden. De romp van het schip werd op 22 november 2013 te water gelaten en werd door de Zwarte Zee, door de Bosporus en vervolgens helemaal over de Middellandse Zee gesleept, voordat het in januari 2014 bij de Damen Shipyard in Vlissingen aankwam. de tweede bouwfase vond plaats.

Op 7 mei 2014 werd het schip officieel te water gelaten en kreeg het de naam Shabab Oman II. Op 12 september 2014 nam de Royal Navy of Oman het schip in ontvangst van Damen. Shabab Oman II begon toen haar eerste lange reis vanuit de Noordzee naar beneden door de Middellandse Zee, de Rode Zee, de Arabische Zee en de Zee van Oman voordat ze op 16 november 2014 aankwam op de marinebasis Said Bin Sultan in Oman.
Het nieuwe schip is een mix van traditioneel en modern. State of the art computergestuurde communicatiesystemen en navigatieapparatuur zorgen ervoor dat het schip te allen tijde veilig blijft. Maar vanaf haar houten vlonder is het schip traditioneel qua zeilen en tuigage.
De kenmerkende V-vormige romp van het nieuwe schip helpt haar snel door het water te varen. Het lijdt geen twijfel dat de nieuwe tondeuse sneller is dan haar voorganger, de topsnelheid van Shabab Oman I van 13 knopen. Maar als er geen wind is, zorgen de krachtige dubbele dieselmotoren van het nieuwe schip voor haar veiligheid.

Er is goed nagedacht over het ontwerp van het nieuwe schip met behulp van de nieuwste 3D-computermodelleringstechnieken. Alle grote systemen zijn bijvoorbeeld ontworpen om goed te blijven werken, zelfs als het schip voor langere tijd overhelt – met andere woorden, scheef helt door de kracht van de wind.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram of Twitter en Youtube.

Shtandart

STS Shtandart is een 34m klasse A volschip dat in 1999 werd gelanceerd.
Replica fregat SHTANDART – actief zeil-opleidingsschip
Fregat Shtandart (Штандартъ) is een houten replica op ware grootte van het eerste vlaggenschip van de keizerlijke Russische marine, dat tussen 1703 en 1727 in dienst was van tsaar Peter I (Peter de Grote).

Dit volledig werkende replicaschip is gebouwd met behulp van authentieke technologieën volgens de oorspronkelijke constructie meer dan 300 jaar geleden en verwelkomt nu mensen van alle nationaliteiten om de sensatie van het zeilen op open zee te ervaren. Shtandart is een regelmatige deelnemer aan vele internationale tall ships-evenementen, waaronder de jaarlijkse Tall Ships Races en Regatta’s georganiseerd door Sail Training International.

Wist u? Shtandart biedt een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wordt gesteund door jongerenorganisaties, multinationale ondernemingen en zelfs marines van over de hele wereld.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram, Twitter of YouTube.

Class: Class A

Rig: Full-Rigged Ship

Launched: 1999

Flag: Russia

Length: 34M

Sail Area: 620M

Home Port: St Petersburg, Russia

Replica of: Shtandart (1703)

Simón Bolívar

Simon Bolivar, een zeilschip dat wordt geëxploiteerd door de Venezolaanse marine
Simón Bolívar, gelanceerd in 1980, is een zeilschip van de Venezolaanse marine. Ze is vernoemd naar de Venezolaanse leider die een sleutelrol speelde bij de bevrijding van Bolivia, Colombia, Ecuador, Panama, Peru en Venezuela. Hoewel ze in 1980 werd gelanceerd, lijkt haar ontwerp (net als dat van haar drie zussen¹) sterk op de ontwerpen van Blohm & Voss voor grote schepen van de Duitse marine² uit de jaren dertig.
De reisroute van Simón Bolívar ziet haar regelmatig elk jaar bij vele internationale tall ship-evenementen, met als hoogtepunten Operation Sail (1986 en 2000) en Velas SudAmerica in 2010.

Wist u? Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Simon Bolivar om hun cadetten bloot te stellen aan een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden op het gebied van leiderschap, teamwerk en meer.
(1) Simón Bolívar is de zus van Cuahtémoc (Mexico), Gloria (Colombia) en Guayas (Ecuador)

(2) Gorch Fock, USCGC Eagle en NRP Sagres

We hebben nog geen officiële website gevonden voor dit tallship, maar zullen hier een link publiceren zodra deze beschikbaar is.

Class: Class A

Rig: Barque

Launched: 1979

Flag: Caracas, Venezuela

Length: 82M

Sail Area:

Home Port: Caracas, Venezuela

Website:

ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=simon+bolivar+tall+ship

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK:

INSTAGRAM:

TWITTER:

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE