Twister

In 1902 werd de originele vissersboot uit hout gebouwd. Vijfenvijftig jaar later vervingen ze de houten romp door een stalen. Hierdoor kon het schip in 1981 opnieuw binnenkomen, maar dit keer als een modern vissersvaartuig. Alleen ontworpen om de visvangsten van andere schepen razendsnel naar de visafslag te vervoeren – daarna ging ze snel met pensioen. Nadat ze is omgebouwd tot de schoener die ze nu is, is ze gaan zeilen onder de naam Twister, haar snelheid sindsdien bewijst dat het schip een van de snelste zeilschepen is van het noordelijke vaargebied.

Aan dek staan ​​twee tafels met banken waar u comfortabel aan kunt zitten. Binnen is er gelegenheid om te chillen in de bar of op de banken in de stuurhut. Er zijn zeven hutten met elk twee tot vier bedden. Met twee douches en toiletten en een mooie kombuis heeft ze alles wat je nodig hebt.

In de zomer zal ze verschillende zeilevenementen op de Oostzee bijwonen. Het is ook mogelijk om haar te charteren voor een reis.
In de winter steekt ze met een groep enthousiaste avonturiers de oceaan over. Als u op zoek bent naar een leuke reis rond de Canarische of Caribische eilanden, kunt u zeven of meer dagen meezeilen op een van de eilandreizen.

Bezoek hun officiële website en volg op facebook en instagram voor meer informatie.

Class: Class B

Rig: Schooner

Launched: 1902

Flag: NL

Length: 36M

Sail Area:

Home Port:

Unión

Sinds 1985 is het de bedoeling van Peru om een ​​Sail Training tall ship voor zijn marine te bouwen, maar vanwege veel economische problemen in de jaren daarna, duurde het tot 2010 voordat het project voor BAP Unión eindelijk werd goedgekeurd. Na drie jaar bouwen werd ze begin 2016 in dienst genomen tijdens een ceremonie die werd bijgewoond door de president van Peru, Ollanta Humala.

Tijdens haar eerste trainingscruise, die begon in juli 2016, bezocht ze vele internationale havens, waaronder Guayaquil in Ecuador, Cartagena in Colombia, San Juan in Puerto Rico, La Habana in Cuba en Miami in de VS. Unión is niet alleen een opleidingsschip voor cadetten, maar ook een ambassadeur voor de natie Peru, dus het lijdt geen twijfel dat ze de komende jaren veel internationale tall ships-evenementen zal bijwonen. Ze heeft haar deelname aan de Velas LatinoAmérica 2018-serie al bevestigd, waarbij ze zich bij minstens 10 andere klasse A-marineschepen van over de hele wereld zal voegen om door tal van festivals in 12 Zuid-Amerikaanse landen te varen.

Wist u? Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Unión om hun cadetten te laten kennismaken met een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden op het gebied van leiderschap, teamwerk en meer.

Bezoek de website voor meer informatie.

.

Class: Class A

Rig: Full Rigged Barque

Launched: 2014

Flag: Peru

Length: 115,75M

Sail Area: 3400M

Home Port: Callao

When and if

When and If is het prachtige schoenerjacht uit 1939, gebouwd voor generaal George Patton om met zijn vrouw de wereld rond te zeilen ‘When the war is over, and If I live through it’. Met haar glanzende heldere werk, verende teakhouten dekken en vintage bronzen hardware is ze deels showboot, deels ongeëvenaarde zeilmachine. Het perfecte schip voor uw bedrijfsevenement, privécharter of havenreceptie!

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook of Instagram.

Class: Class B

Rig: Schooner

Launched: 1939

Flag: USA

Length: 19,35M

Sail Area: 

Home Port: Newport, RI

Zebu

Zebu (voorheen Ziba) was oorspronkelijk een Baltische handelaar onder zeil en werkte tot 1950 tijdens de Tweede Wereldoorlog, toen ze werd omgebouwd tot een motorschip. Ze werd later omgevormd tot een zeil- en expeditie-tallship, een deel van haar geschiedenis waarin ze de wereld rondreisde en deelnam aan Operatie Raleigh in de jaren tachtig.

TS Zebu veranderde van eigenaar in januari 2017. Een aantal Tall Ship zeilliefhebbers en experts die zich inzetten voor het herstel van Zebu zijn samengekomen om een ​​nieuwe Community Interest Company te vormen, ‘Tall Ship Zebu CIC’.

Het primaire doel en de filosofie van het nieuwe managementteam is dat het nodig is om haar terug naar zee te brengen, waar ze thuishoort, om zeiltraining en een drijvend klaslokaal te geven. Als ze actief is op zee, is haar onderhoud een noodzaak en zal het naar een hoge standaard worden uitgevoerd. Ze zal gezonder zijn op zee, veel meer dan een statisch museumschip zijn. Ze krijgt een rol als bewegend, drijvend museum en klaslokaal over het maritieme erfgoed van het VK. Door haar grootte en diepgang heeft ze toegang tot veel van de kleinere havens in het land en in Ierland waar de grotere zeilschepen geen toegang toe hebben. Ze zal de maritieme ervaring naar deze plaatsen brengen in samenwerking met lokale evenementen en in samenwerking met lokale scholen en musea. Een nieuw netwerk van steungroepen wordt landelijk ontwikkeld om jonge mensen te ondersteunen bij het varen op dit historische schip en om ondersteuning te bieden in het hele land wanneer het schip op bezoek komt.

Dit is een nieuwe onderneming en een nieuwe grens voor dit historische schip. Nieuw management, een nieuwe ondersteunende organisatie en uitgebreide reparaties aan het schip zijn nodig voordat ze moedig op weg gaat naar nieuwe avonturen van ontdekking en verkenning, naar nieuwe havens en nieuwe bestemmingen.

Tall Ship Zebu is elke dag geopend naast in Canning Dock, Liverpool.

Haar reis is begonnen!

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram, Twitter of YouTube.

LIVE OFFLINE
track image
Loading...