JVTCENTER

Welkom op onze website

Jolie Brise

Jolie Brise, een 56-inch gaffelgetuigde pilotenkotter die de Sail Training-ervaring naar de leerlingen van Dauntsey’s School brengt, ondanks dat hij ouder is dan 100 jaar!
Jolie Brise, gebouwd in Le Havre in 1913, is ontworpen met het oog op snelle oceaanpassages. Ze was de laatste boot die de Royal Mail onder zeil droeg toen het tijdperk van stoom de zeeën begon over te nemen. Na een aantal jaren als vissersschip te hebben gewerkt, werd ze vervolgens doorverkocht, omgebouwd en in totaal vier keer meegedaan aan de Fastnet Race, waarbij ze het eerste evenement in 1925 won, voordat ze hetzelfde bereikte in twee van de drie andere inzendingen tot 1930.

In 1977 begon Dauntsey’s School Jolie Brise uit Hamble te gebruiken, haar een aantal jaren te leasen, te onderhouden en te zeilen voordat ze officieel eigenaar werd in 2003. Sindsdien is ze de Sail Training-ervaring blijven bieden aan de leerlingen van Dauntsey terwijl ze een aantal openbare reizen. Ze is regelmatig te zien op de jaarlijkse Tall Ships Races en Regatta’s die worden georganiseerd door Sail Training International (winnaar overall in 2015 en 2016), evenals de jaarlijkse Small Ships Race georganiseerd door ASTO (UK Sail Training).

Bezoek hun website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook of Twitter.

Class: Class B

Rig: Gaff Cutter

Launched: 1913

Flag: United Kingdom

Length:

Sail Area: 

Home Port: Hamble, England

Kapitan Borchardt

Sinds 8 oktober 2011, toen ze in Gdańsk werd gedoopt, vaart ze onder de naam Kapitan Borchardt als een Pools zeilopleidingsschip. Ze is vernoemd naar Karol Olgierd Borchardt om het idee van popularisering van maritieme tradities en gebruiken te eren en om de naam van de bekende Poolse kapitein, letterkundige en zeeschrijver te eren.

STS Kapitan Borchardt is een perfecte plek voor zakelijke gastvrijheid, teambuilding, incentives, productpresentaties, conferenties en andere zakelijke evenementen. Elegant, uniek en met een oude ziel voor de perfecte balans tussen je op zee voelen en je thuis voelen. We kunnen zeildagtochten regelen en onze gasten krijgen de gelegenheid om de zeilen te zetten, de mast te beklimmen of een korte navigatieles te volgen (we bieden plaats aan maximaal 50 gasten voor dergelijke evenementen en dagtochten). Onze bemanning bestaat uit professionals die met plezier hun kennis en ervaring delen met zeilers, maar ook goed zorgen voor de veiligheid en het comfort van uw evenement. Het schip biedt ook een intieme sfeer die geschikt is voor kostbare gelegenheden zoals bruiloften, verlovingsfeesten, jubilea of ​​zelfs informele, ontspannen vieringen. Alles is mogelijk aan boord. Themafeesten, want wie wil er nou niet piraten spelen? Het schip kan speciaal voor uw evenement worden gemerkt. Vertel ons alstublieft uw wens en we zullen onze magie doen om het uit te laten komen!

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook, Instagram en Twitter

Class: Class B

Rig: 3 Masted Gaff Rigged Schooner

Launched: 1918

Flag: Poland

Length:

Sail Area:

Home Port: Gdansk, Poland

Kraken

Wings Of the Ocean werd geboren uit een droom die werd gedeeld door twee ecologen, gecombineerd met een gek idee: de oceanen van het plastic opruimen, drijfnetten verwijderen die ‘spoken’ worden genoemd, een onderzoeksplatform bieden voor oceanologen … Alles in de vorm van een “zeilschool” over de hele wereld!
In 2016 ontmoetten Julien Wosnitza en Sébastien Fau elkaar al op een boot, al tijdens ecologische acties, maar op een schip van de Sea Shepherd-vloot. Vele avonturen in de Zee van Cortez volgden, maar bovenal trokken ze meer dan 155 illegale netten uit de oceaan.

Het idee van de samenwerking ontstond later, na discussies over de mogelijkheden die nog restten voor ontpollingsinitiatieven en voor wetenschappers om langdurig onderzoek op zee te doen. Je gaat deel uitmaken van een avontuur aan boord van een prachtige 3-mast barkentijn terwijl je leert zeilen!
Je wordt geïntegreerd in de bemanning, volgt navigatiecursussen en maakt deel uit van het bemanningsleven: zeilen, manoeuvreren, horloges meenemen … en meer! Onze missie is om de oceaan van zijn plastic te ontdoen en spooknetten op te halen. We zeilen naar vervuilde gebieden om zoveel mogelijk plastic uit de oceaan te halen, wat stranden schoon te maken, zoveel mogelijk spooknetten op te halen en alles op het land te recyclen.

Bezoek hun website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook.

Class: Class A

Rig: Barkentine

Launched: 1974

Flag: Dominican vlag

Length: 47M

Sail Area:

Home Port:

Kruzenshtern

Kruzenshtern, gelanceerd in Duitsland (als Padua) in 1926, is het enige overgebleven Flying P-Liner-schip dat tot op de dag van vandaag vaart (3 anderen blijven aangemeerd). Oorspronkelijk was ze een vrachtschip dat ongeveer 4000 ton bouwmaterialen, tarwe en andere producten kon vervoeren over de Kaap Hoorn-handel tussen Duitsland, Chili en Australië. In 1941 had ze 17 reizen gemaakt, 28 keer rond Kaap Hoorn, waarbij ze records had neergezet zoals 67 dagen van Hamburg in Duitsland naar Port Lincoln in Australië en 8 maanden en 23 dagen voor een terugreis van Hamburg via Chili naar Australië.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd Padua rond de Baltische Zee gehouden, aanvankelijk als vrachtschip voordat het werd omgebouwd voor een puur zeiltraining, hoewel het het grootste deel van deze tijd aangemeerd bleef. In 1946 werd Padua overgedragen aan de USSR als een oorlogsherstel en omgedoopt tot Kruzenshtern (naar admiraal Ivan Fjodorovitsj Kruzenshtern, de leider van de eerste Russische ronde van de wereldreis van 1803 tot 1806) voordat hij deel ging uitmaken van de Baltische vloot van de Sovjet-marine.

Het duurde meer dan 15 jaar voordat de reparaties aan het schip waren voltooid voordat het weer zeilde, vijf jaar in dienst werd gesteld als Sail Training-schip voor de Sovjet-marine en als onderdeel van een onderzoeksvloot voor de Sovjet Academie van Wetenschappen die de Atlantische Oceaan verkende. Vanaf 1967 veranderde ze een aantal keren van eigenaar voordat ze in 1991 deel ging uitmaken van de Baltic Fishing Fleet State Academy.
Haar inaugurele omvaart werd voltooid tussen 1995 en 1996, ter gelegenheid van de 300ste verjaardag van de Russische marine, de 225ste verjaardag van I.F. Kruzenshtern en de 190ste verjaardag van de voltooiing van de eerste Russische reis rond de wereld. Sindsdien omvatte haar reisroute vele belangrijke internationale evenementen, zoals de jaarlijkse Tall Ships Races.

Wist u? Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Kruzenshtern om hun cadetten bloot te stellen aan een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden op het gebied van leiderschap, teamwerk en meer.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie.

Class: Class A

Rig: 4 Masted Barque

Launched: 1926

Flag: Russia

Length:

Sail Area:

Home Port: Kalingrad, Russia

Member of Tall Ships America
Previous Names:
Padua (1926)
Kruzenshtern (1946)

Website: http://www.kruzenshtern.info/

ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=kruzenshtern+tall+ship

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK:

INSTAGRAM:

TWITTER:

La Grace

La Grace, een Tsjechisch zeilopleidingsschip en historische replica van een 18e-eeuwse brik.
La Grace is een replica van een zeilschip uit de tweede helft van de 18e eeuw dat over zeeën en oceanen vaart met de bedoeling de Tsjechische zeilgeschiedenis nieuw leven in te blazen. We willen cruises op een historisch schip mogelijk maken voor alle geïnteresseerde mensen, samen met training in maritieme ambachten en hun trotse tradities.
Het schip is in 2010 voornamelijk gebouwd in Egypte door vrijwilligers uit Tsjechië en Slowakije. Haar constructie is gebaseerd op de plannen die uit 1768 in Architectura Navalis Mercatoria werden gepubliceerd door een Zweedse admiraal Fredrik Henrik af Chapman.

Om het benodigde budget voor de reparatie van La Grace te verzekeren, zijn we begonnen met het verkopen van cruises aan het publiek. Aan boord van La Grace kunt u de sfeer van ontdekkingscruises en piratengevechten ervaren, of gewoon genieten van de zon, zwemmen en duiken in romantische baaien.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook.

Class: Class A

Rig: Brig

Launched: 2010

Flag: Czech Republic

Length: 23,8M

Sail Area:

Home Port: Prag

Replica of:
An 18th Century Brig

Website: http://www.lagrace.eu/

ZOEK:

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK: https://www.facebook.com/TheShipLaGrace/

INSTAGRAM:

TWITTER:

Lady Washington

Lady Washington, gelanceerd als onderdeel van de viering van het honderdjarig bestaan ​​van de staat Washington in 1989, is een replica op ware grootte van haar gelijknamige origineel, een 112 voet lange brik. Ze heeft een totaal zeiloppervlak van 4442 vierkante voet, twee 3-ponder kanonnen achter en biedt plaats aan maximaal 45 passagiers naast een bemanning van 12.
Eigendom van en beheerd door Grays Harbor Historical Seaport Authority, haar doel tot op de dag van vandaag is ‘het promoten en behouden van maritieme geschiedenis en tradities’ door praktische zeiltraining en educatieve mogelijkheden te bieden voor zowel volwassenen als kinderen.

Lady Washington stelt zichzelf open voor het publiek tijdens vele havenbezoeken per jaar en biedt niet alleen doorgangsreizen aan aan diegenen die echt de handen in elkaar willen slaan, maar is ook beschikbaar voor charter, privé-evenementen, filmdiensten, waarvan de laatste haar functie heeft gezien in veel films door de jaren heen, waaronder Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl in 2003.
De originele Lady Washington werd in de jaren 1750 gebouwd als een sloep met één mast. In 1878 – na de Revolutionaire Oorlog – werd ze omgebouwd tot een tweemaster brik. Een dergelijke aanpassing zou haar in staat stellen handelsreizen via Kaap Hoorn te maken en het eerste schip onder Amerikaanse vlag te worden dat aan land komt op de westkust van Noord-Amerika.

Daarna werd ze een pionier in de pan-Pacific-handel. Lady Washington was het eerste schip onder Amerikaanse vlag dat Japan, Honolulu en Hong Kong bezocht en staat erom bekend de handel in zwarte parel en sandelhout tussen Hawaï en Azië te hebben geopend.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook of Twitter.

Class: Class A

Rig: Brig

Launched: 1989

Flag: USA

Length: 112Ft

Sail Area: 4442Ft

Home Port: 

Replica of:
Lady Washington (18th Century)

Leader

Leader was een van de grootste zeiltrawlers van Brixham, ondanks hun Ketch-rigs bekend als de ‘Big Sloops’.
Met een lengte van 33 meter en een waterverplaatsing van 110 ton is Leader de grootste en oudste boot in de vloot van de Trinity Sailing Foundation, met in totaal 3.150 vierkante voet zeil op een gaffelketstuig. Leader werd in 1892 in Devon gebouwd en viste oorspronkelijk in de Britse wateren tot 1907, toen ze werd verkocht aan nieuwe eigenaren om voor de westkust van Zweden te opereren. In 1970 veranderde Leader opnieuw van eigenaar en werd hij een zeilopleidingsschip voor de Zweedse Cruising Club.

In 1985 begon ze zeilvakanties en chartermogelijkheden aan te bieden voor de westkust van Schotland onder de naam ‘Lorne Leader’. In 1996 werd ze naar huis gebracht in Zuid-Devon om vanuit Dartmouth te opereren voordat ze in 1999 officieel deel ging uitmaken van de Trinity-vloot in haar nieuwe thuishaven Brixham. Met hulp van het Heritage Lottery Fund werd ze vervolgens gerestaureerd en gemoderniseerd tijdens het ‘Leader Project’ dat deel uitmaakte van de Channel 4-serie ‘How Britain Worked’.
Leader werkt nu met een modern navigatiesysteem, accommodatie voor twaalf gasten en vijf bemanningsleden, een grote salon, moderne kombuis, twee toiletten en twee warme douches. Tijdens haar programma biedt ze het hele jaar door alles aan, van charter tot RYA-cursussen, zeiltraining en zelfs DofE Gold Residentiële reizen zonder voorafgaande ervaring om aan boord te komen. Je zult haar ook regelmatig zien bijwonen van belangrijke evenementen voor grote schepen in het VK.

Class: Class B

Rig: Gaff Rigged Ketch

Launched: 1892

Flag: United Kingdom

Length: 105Ft

Sail Area:

Home Port:

Member of ASTO (UK Sail Training)

Previous Names:
Lorne LeaderLeader

Website:

ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=tall+ship+leader

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK:

INSTAGRAM:

TWITTER:

Libertad

Libertad, een zeilschip dat wordt geëxploiteerd door de Argentijnse marine

Als zeilopleidingsschool voor de Argentijnse marine en een goodwill-ambassadeur voor de natie, heeft het lange schip ARA Libertad nu meer dan 1,5 miljoen kilometer (800.000 NM) gevaren sinds haar eerste reis in 1961. Tijdens haar reis heeft ze ongeveer 60 landen bezocht aan date, trainde meer dan 11.000 marinecadetten en nam deel aan vele belangrijke tall ships-evenementen zoals Operatie Sail in 1976, Sail Amsterdam in 1985 en Sail Osaka in 1997.
Libertad heeft in haar tijd ook veel records gebroken, met als hoogtepunten het record van de Great Medal Prizeze en het negen keer winnen van de Boston Teapot Trophy². Je hebt haar misschien gezien op de Russische biljetten van 500 en 500.000 roebel, getekend in de haven van Arkhangelsk door de kunstenaar Igor Krylkov die – niet wetende dat ze de haven nooit had bezocht – simpelweg het eerste fregat tekende waarvan hij een afbeelding vond!

Veel marines van over de hele wereld gebruiken grote schepen zoals Libertad om hun cadetten bloot te stellen aan een ervaring die bekend staat als ‘Sail Training’, een cursus in persoonlijke en professionele ontwikkeling die wereldwijd wordt verdedigd vanwege zijn effectiviteit bij het ontwikkelen van sleutelvaardigheden op het gebied van leiderschap, teamwerk en meer.
(1) De Grote Medailleprijs is het wereldrecord van de grote schepen voor het oversteken van de Noord-Atlantische Oceaan met alleen zeilaandrijving. Libertad deed dit door 2.058,6 zeemijl te zeilen tussen Cape Race in Canada en de denkbeeldige lijn van Dublin naar Liverpool in slechts 8 dagen en 12 uur.

(2) De Boston Teapot Trophy wordt jaarlijks uitgereikt aan het grote schip dat in 124 uur de grootste afstand aflegt met een zeiltrainingsteam aan boord. Libertad won in 1966, 1976, 1981, 1985, 1987, 1992, 1998, 2000 en 2007.

We hebben nog geen officiële website gevonden voor dit tallship, maar zullen hier een link publiceren zodra deze beschikbaar is.

Class: Class A

Rig: Full Rigged Ship

Launched: 1956

Flag: Argentina

Length: 103,75M

Sail Area: 

Home Port:

Member of Tall Ships America

Website:

ZOEK: https://www.youtube.com/results?search_query=tall+ship+libertad

EIGEN YOUTUBE KANAAL:

FACEBOOK:

INSTAGRAM:

TWITTER:

Loa

Het kleinste klasse A-schip van Denemarken

Na vijf jaar restauratie keerde de barkentijn LOA terug naar zee: in november 2007 kreeg het schip een naam en werd het te water gelaten, in november 2008 werd de derde van de masten opgericht en op zondag 28 juni 2009 verliet de LOA de thuishaven Aalborg met bestemming Gdynia en de Tall Ships Race 2009.
LOA – het grootste restauratieproject in zijn soort in Denemarken sinds decennia – is het resultaat van het enthousiasme van ongeveer 100 vrijwilligers en een paar goede professionele vakmensen.

LOA is de enige overgebleven driemastklipper van Denemarken, het is de enige barkentijn van Denemarken – en de Danish Ship Preservation Trust heeft het gekarakteriseerd als een vaartuig dat het behoud waard is vanwege het belang ervan voor het algemene begrip van de Deense maritieme cultuur.
LOA, eigendom van het Tall Ship Aalborg Fund, is het derde klasse A-schip van Denemarken, de twee andere zijn de volschepen DANMARK en GEORG STAGE.
Sinds de eerste reis in 2009 vaart LOA met bemanningsleden en stagiaires uit landen als Argentinië, Australië, Brazilië, Chili, Mexico, Nieuw-Zeeland en de VS. Veel van deze mensen hebben zich bij LOA aangesloten voor de jaarlijkse reis van een week rond de Deense wateren met Rotary-uitwisselingsstudenten.

Bezoek hun officiële website voor meer informatie. Voor regelmatige updates kun je ze volgen op Facebook , Instagram

Class: Class A

Rig: 3 Masted Barquentine

Launched: 1922

Flag: Danish

Length:

Sail Area:

Home Port: Aalborg, Denmark

Previous Names
Aphrodite (1922-1952)
LOA (1952)

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE